Soru:

17 yaşındayım. Benim sorunum adet düzensizliği. Birkaç aydır 10 gün sürüyor. Geçen ay 5 gün sürdü. Doktora gittiğimde idrar testi yapıldı, bir şey çıkmadı. Doktorum düzensizlik için ilaç verdi, “Kullandıktan sonra düzelme olmazsa gel” dedi. Kullandım ama hiçbir etkisi olmadı. Bir de kasıklarımda çok ağrı, akıntım oluyor. Ne yapmam gerekiyor?

Cevap:

Adet düzensizliklerinin en büyük nedeni hormonal düzensizliklerdir. Size verilen ilaç yeterli olmamış olabilir. Ayrıca ağrı ve akıntı bir enfeksiyonun olduğunu gösteriyor. Doktorunuza tekrar müracaat edip “Verdiğiniz ilacın faydasını görmedim” deyin. Eminim, ilacınızı değiştirecek ve sorununuz halledilecektir. Burada söylemek istediğim bir başka önemli nokta var. Ülkemizde pek çok hasta, bir doktordan aldığı reçeteyi tam kullanmadan veya kullanıp şikayetleri geçmediği zaman kendi doktoru yerine bir başka doktora gitmekte. Burada hem zaman hem maddi kayıplar oluşmaktadır.
1) Birinci doktor verdiği tedavinin hastasına yararlı olduğunu düşünmekte
2) İkinci doktor yeniden tanı için bazı araştırmaları yaptırma gereği duymaktadır.
Bir doktor değiştirmek için biraz sabır gösterilmeli ve hakikaten haklı gerekçeler olmalı diye düşünüyorum.

Bunu okuyanlar şunları da okudu: