Soru:

Çocuğumu etkiler mi?
3 yıldır hiperprolaktinomi tedavisi görüyor, ilaç kullanıyorum. İlacın ağır yan etkileri var. Tansiyon yüksekliği gibi. Hipofiz bezimde 8 mm boyutunda ademon var. Tedaviye başlandığı günden beri 25-30 kilo aldım. Diana 35 isimli ilacı kıllarıma ve adet düzeni için verdiler. 1 yıllık evliyim ve bebek sahibi olmak istiyorum. Kilolarım buna engel olur mu? Klomen isimli ilacı kullanmam söylendi ama prolaktin seviyem 198 çıktı. Bu bebeği etkiler mi? Bana bu konularda yardımcı olursanız sevinirim.

Cevap:

Sevgili okuyucumuz, kullandığınız ilacın kilo almanızda tek neden olduğunu sanmıyorum. Tüylerdeki artış için verilen diğer ilaç kilo almanıza neden olabilir. Ayrıca doğum kontrol ilaçları (veya benzerleri) da prolaktinin yükselmesine neden olabiliyor. 3 seneden beri tedavi olduğunuz halde şikayetlerde ve hormon değerlerinde bir gerileme olmadığına göre beyin cerrahlarına görünmenizde fayda olduğunu düşünüyorum. Şikayetlerinizi teker teker halletmekte yarar var. Hepsinin birden düzeltilmesi biraz komplike olabilir. Yani önce hipofiz adenomunuzun tedavi şeklini kesinleştiriri. Mutlaka kilo verin, daha sonra hem gebe kalmanız hem de tüylenme için tedaviye daha uygun şartlarda başlayabilirsiniz.

Bunu okuyanlar şunları da okudu: