Soru:

Rahim alındı ama ağrılarım geçmedi
Yaklaşık 7 ay önce bana rahim kanseri teşhisi konuldu ve rahmim alındı. Ameliyattan önce rahmimin sağ tarafında ağrı vardı. Ameliyat olduğum halde ağrılarım geçmedi. Rahim alındığı için adet görmüyorum ama adet günleri sanki adet görecek gibi karnımda şişlik oluyor ve kasıklarım ağrıyor. Doktor kanser oluşmadan rahmi aldığını söyledi. İlaç tedavisi de verdi. Sizce neden hâlâ ağrılarım devam ediyor?

Cevap:

Sevgili okuyucumuz, öncelikle siz rahim kanseri değilsiniz. Doktorunuzun söylediğinden ben bunu anlıyorum. Yapılan bu tip ameliyatlardan sonra karın içinde ufak yapışıklıklar olabilmekte ve bu yapışıklıklar ağrılara da neden olmaktadır. (Özellikle gaz şikayeti olanlarda bu daha fazla). “İlaç tedavisi verdi” diyorsunuz bu hormon mu? Yumurtalıklarınızı almışsa muhtemelen verdiği hormondur. Kullandığınız ilaçların ağrı oluşmasında bir rolü yok zannediyorum. İdrar yollarının incelenmesi belki bu ağrılar için bir ipucu verebilir. Ben zannediyorum ki ortada bir kanser lafı olunca nerede olursa olsun, ufacık ağrı geçirilen ameliyata bağlanmaktadır. Yine de gidip dokturunuzla görüşün. Ama ben ciddi bir sorun olacağını zannetmiyorum.

Bunu okuyanlar şunları da okudu: