Soru:

20 yaşındayım ve 3 yıllık evliyim. Çocuk için doktora gittik. Adetlerim çok düzensiz. Doktor kan tahlili yaptı ve süt hormonu yüksek çıktı. Ultrasonla baktı ve “Yumurtalıkların bu yüzden çalışmıyor” dedi. Bana ilaç verdi, kullandım. Yeniden doktora gittim, kan tahlili yapıldı, süt hormonu düşmüş. Ama ben hâlâ adet göremedim. En son Nisan’ın 2′sinde görmüştüm. İlacı kullandıktan sonra eşimle ilişkiye girerken kasıklarımda çok ağrı hissettim. Hiç böyle olmazdı, düzelir mi? Adetlerimin düzene girmesi için ne yapmam gerekir?

Cevap:

Sevgili okuyucumuz, prolaktin hormonu normal değerlerin üzerine çıkarsa adet düzensizliği, adet aralarının açılması ve adetin tamamen kesilmesine neden olabilir. Yüksek seviyelerde hastanın, memesinden süte benzer bir sıvı da gelebilir. Bu hormonun yükselmesi, yumurtlama fonksiyonunu durdurur ve bu nedenle de gebeliğin oluşmasını önler. Prolaktin yüksekliğini tedavi etmek için verilen ilaçlarla hormon seviyesi normale iner, yumurtlama tekrar başlar. Bu arada adeti gecikmiş birçok kadın gebe kalmış ve gebeliğini çok ileri haftalarda fark etmiştir. Yani sizin için de gebelik söz konusu olabilir. Doktorunuza başvurmanızda yarar var. Kasıklarınızdaki ağrının nedenini muayeneden sonra doktorunuz size söyleyecektir.

Paylaş

0
Shares

Bu konuyla ilgili diğer yazılar: